وقتی نوزادان زودرس عاشق می شوند

وقتی نوزادان زودرس عاشق می شوند

وقتی نوزادان زودرس هم روزی بزرگ می شوند و عشق را تجربه می کنند.امروز دهانشان بوی شیر می دهد اما به چشم بر هم زدنی مراحل رشد و تکامل را طی می کنند و روزی هم می رسد که عاشق می شوند به نوزادانی که پیش از تمام شدن ۳۷ هفته به دنیا می آیند «پره ترم» یا زودرس گفته می شود

عشق در کودکی
عشق در کودکی

مطالعه ای که به تازگی در کشور فنلاند انجام گرفته نشان می دهد نوزادان زودرس در بزرگسالی مشکلات بیشتری در عشق ورزیدن دارند.این مطالعه بخشی از یک پیمایش ملی سلامت در کشور فنلاند و هدف آن برنامه ریزی زودهنگام برای ارتقای سلامت جسمی و روانی در نوزادان زودرس بوده است.

این مطالعه روی ۱۱۶۱ نفر انجام گرفته که همه آنها بین سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ به دنیا آمده و براساس پرونده پزشکی تولد زودرس داشته اند.

آیا کو.دکان عاشق می شوند
آیا نوزادان عاشق می شوند

نتایج این مطالعه نشان می دهد نوزادان زودرس در جوانی تمایل کمتری به رابطه عاشقانه نشان داده اند، تمایل جنسی کمتری داشته اند و اعتماد به نفسشان در مورد ظاهرشان کم بوده و احساس می کردند به اندازه کافی برای جنس مخالفشان جذاب نیستند.
وقتی انتظار ما از سلامت روان دقیق تر و حساس تر شود، مهارت عشق ورزیدن را هم جزو شاخص های سلامت روان وارد می کنیم و برای افراد آسیب پذیر تمهیدات ویژه ای می اندیشیم کاری که وزارت بهداشت فنلاند انجام داده است.

تجربه عشق کودکان
تجربه عشق کودکان

برای ارتقای سلامت نوزادان زودرس باید چاره ای اندیشید، تجربه عشق کامروا حق طبیعی همه جوان است؛ هم آنها که قبل از ۳۷ هفتگی متولد می شوند وهم آنها که بعد از ۳۷ هفتگی به دنیا آمده اند.

دکتر حافظ باجعلی متخصص روانپزشکی ( اعصاب و روان )

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه